نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8944
-
الف
+

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/مهرداد صدیقیان (3)

در این گزارش با «مهرداد صدیقیان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که سابقه نقش آفرینی به عنوان کرکتر افغانستانی را در کارنامه هنری خود دارد ، آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، وجود اشتراکات فرهنگی ، زبانی ، دینی و تاریخی همیشه بستری مناسب برای همکاری های مشترک ملت های ایران ، افغانستان و تاجیکستان در زمینه های مختلف به شمول ساخت فلم و سریال بوده است .

بازی در نقش کرکترهایی که ویژگی قومی، زبانی یا شخصیتی متفاوتی دارند همیشه فرصت مناسبی برای بازیگران قلمداد می شود تا توانایی های بالقوه خود را بروز دهند.

در پیوند با این موضوع بازیگران ایرانی بسیاری در فلم ها و سریال های گوناگون در نقش یک افغانستانی ظاهر شده اند و سعی داشتند تجربیات جدیدی را به کارنامه هنری خود اضافه کنند. 

در این گزارش که سومین اشاره ما به هنرنمایی بازیگران ایرانی به حیث یک کرکتر افغانستانی است به سراغ «مهرداد صدیقیان» رفته ایم : 

«مهرداد صدیقیان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد دلو(بهمن) 1367 در تهران است.

وی بدون شک یکی از با استعدادترین جوانان حال حاضر سینمای ایران است. بازی پخته و روانش با توجه به اینکه سابقه هیچ‌گونه آموزش آکادمیک را ندارد، قابل‌تحسین است.

«مهرداد صدیقیان» از کودکی کار تیاتر را به صورت غیر حرفه ای در مکتب آغاز کرد و اولین موفقیتش این بود که سرپرست یک گروه تیاتر در مکتب شد و در مسابقات بین مکاتب مقام نخست را کسب کرد.

مهرداد صدیقیان

او چندین بار تلاش ناموفق در تست های بازیگری داشت تا اینکه در سال 1384 خورشیدی در سن ۱۶ سالگی برای فلم «عصر جمعه» ساخته «مونا زندی» پذیرفته شد.

مهرداد صدیقیان

پس از آن توانست در میان ٣٠٠ تن برای بازی در فلم «اتوبوس شب» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» انتخاب شود.

او جایزه بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما را در سال ١٣٨۵ خورشیدی برای بازی در این فلم به دست آورد.

«مهرداد صدیقیان» بعد از آن هم حضور موفقی در آثاری همچون «دیوار»، «کنعان»، «موج سوم»، «حیران» و ... داشت.

مهرداد صدیقیان

فلم «حیران» ساخته «شالیزه عارف پور» محصول سال ۱۳۸۷ خورشیدی در مورد یک دختر اهل شمال ایران به نام ماهی(باران کوثری) است که عاشق یک پسر افغانستانی به نام حیران(مهرداد صدیقیان) می شود و این مسئله بستری می شود برای اینکه مشکلات و چالش های پیش روی ازدواج یک دختر ایرانی با یک پسر افغانستانی بررسی شود. 

به گفته «مهرداد صدیقیان» یکی از دلایلی که باعث شده بازی در فلم «حیران» را بپذیرد، جذابیت داستان عشق یک جوان مهاجر و علاقه اش برای بازی به عنوان یک کرکتر افغانستانی بوده است.

صدیقیان برای بازی در فلم «حیران» و نزدیک شدن به نقش یک افغانستانی با افغانستانی های بسیاری مشوره نموده و از آن ها کمک گرفته است.

مهرداد صدیقیان

«مهرداد صدیقیان» با ایفای نقش در سریال «مدینه» به کارگردانی «سیروس مقدم» برای اولین بار در تلویزیون حضور یافت و به اوج شهرت رسید.

وی بعد از ایفای نقش در سریال «مدینه» به صورت جدی‌تر و حرفوی تر به سینما پرداخت.

ایده اصلی (۱۳۹۷)، طلا (۱۳۹۷)، سونامی (فیلم) (۱۳۹۷)، سمفونی نهم (۱۳۹۶)، عطر داغ (۱۳۹۶)، پدیده (۱۳۹۵)، ماجرای نیمروز (1395) و... از جمله آخرین فلم هایی بوده که صدیقیان در آن ایفای نقش کرده است.

مهرداد صدیقیانگفتنی است، فلم سینمایی «ماجرای نیمروز» با بازی «مهرداد صدیقیان» سال گذشته از شبکه آی فیلم 2 به نشر رسید.

در پیوند با این گزارش بیشتر بخوانید:

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/رضا کیانیان (1)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/محمدرضا غفاری (2)

پرکارترین بازیگر مرد جشنواره فلم فجر ایران را بشناسید

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر